tisdag 8 juni 2010

Pappa

Min pappas symtom började för ganska länge sen... han har berättat att han först märkte det då har upptäckte att han inte kunde spela fotboll med mina bröder längre. Han kunde helt enkelt inte springa...

Idag har jag balanssvårigheter, gångsvårigheter, stelhet, ofrivilliga ryckningar i benen (spasmer) främst på kvällarna, värk i rygg och ben samt svårighet att hålla urin...
En del med AMN tvingas sitta i rullstol på grund av sina gångsvårigheter, min pappa är inte där än...

Även farmor har liknande symtom men värre smärta än vad pappa har...

Jag själv funderar på OM och i så fall när jag kommer att få några symtom. Vilka symtom kommer jag att märka av och hur kommer dessa att påverka mitt liv? Risken att drabbas är för mig 20-30%.
Om och när detta händer finns inga svar på...
Kanske är just det som gör att man tänker så mycket på det?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar