onsdag 9 juni 2010

ALD

Översta bilden visar Alex, som ett helt vanligt barn...
ALD är den sjukdomsform som vi är förskonade från i vår familj.
Under en konferens om AMN och ALD i London som vi deltog i fick vi träffa barn med ALD, bland annat Alex som är med på bilden ovan.
Alex var en helt vanlig kille ända tills han fyllde sju år då sjukdomen utvecklades. Idag är han sjutton år, en hög ålder för barn med ALD, sitter i rullstol, döv och delvis blind och blir matad med hjälp av sond...
Ingen vet hur länge han orkar kämpa.

Jag hade redan innan tänkt att vad jag än bestämmer mig för när det gäller barn så tänker jag göra vad som krävs för att inte få ett barn med ALD. Se tidigare inlägg. Detta står jag fast vid... och känslan har förstärkts eftersen jag i London fick träffa barn som är drabbade, barn och deras familjer... Det gjorde så ont i hjärtat!!
Jag kan förhindra det och jag känner att jag MÅSTE förhindra det. För allas skull!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar