lördag 4 december 2010

Farbror också

Har inte skrivit här på länge... helt enkelt eftersom det har varit mycket annat i fokus, precis som det ska vara!!

Har den senaste månaden fått reda på att även min farbror bär på AMN, han är några år yngre än min pappa och på honom har det inte brutit ut än. Kommer kanske aldrig göra det heller...

Hade det inte varit för en sak så hade inte detta oroat mig så mycket, men nu är det så att min farbrors dotter, min kusin, väntar sitt första barn... bara några dagar kvar till beräknad födsel.
Min kusin blir ju som jag, bärare, men visst ju inte om detta innan barnet blev till...

Jag hoppas så innerligt att det är en tjej som får se världens ljus om några dagar...
Blir det en kille är det ju femtio procents risk att barnet är sjukt.

Usch... kommer bli några långa dagar av väntan...

1 kommentar:

  1. Blir flickor automatiskt bärare av genen om pappan har AMN? När vi tjejer är bärare så är ju risken 50% att ens barn blir bärare av genen eller sjukdomen. Vi hade tur med Nora, hon är inte bärare.

    Jag håller alla mina tummar att din kusin får en tjej eller om det blir en kille, att han inte är bärare och att din farbror slipper att sjukdomen bryter ut.
    Fruktansvärda, elaka sjukdom. Finns inget jag avskyr mer än denna grymma sjuka.

    Massor av kramar

    SvaraRadera