torsdag 9 december 2010

Provrörsbefruktning

Mina ögon fastnade på denna rubrik på Aftonbladet här om dagen... Provrörsbefruktning... jag är medveten om att dessa föräldrar har gjort provrörbefruktning för att de av andra anledningar har haft svårt att få barn, inte som vi... som vill göra det för att garantera ett friskt barn.

Men det är ändå samma procedur, samma chanser och samma risker... Det är så mycket funderingar. Jag har ett år kvar av min utbildning, väntetiden för att få göra en provrörsbefruktning är ett år. När ska vi ställa oss i kö? När vill vi ha barn? Kan man verkligen planera det så exakt??

Usch så många frågor...

Tyvärr krävde artikeln plusmedlemskap vilket jag inte har.... Tråkigt!!

1 kommentar:

  1. Hej fina du!

    Jag har inte varit här på ett tag... Min vän som jag har berättat om har precis varit inne och gjorde kontroller för provrör så nu är de inne i systemet.

    De bestämde att de ville göra provrör just för att garantera ett friskt barn (de har ju ett missfall och en vanlig graviditet med tusen tester och 9 månades oro och vånda som resulterade i en frisk son) och beslutade sig i höstas för att inte gå igenom det igen utan ta det säkra före det osäkra. De anmälde sig strax innan jul och fick tid nu i dagarna. Hör med ditt landsting, du kanske har förtur? Det har i alla fall de.

    Kram!

    SvaraRadera