måndag 5 juli 2010

Orolig

Jag känner mig lite orolig...
Jag o min sambo har varit på en underbar weekend vid havet o jag har under helgen börjat tänka mer o mer på hur min kropp "gör" ibland.
Är ju i och för sig inte första gången som jag lägger märke till detta men har varit mer i helgen, vissa dagar är sämre än andra.
Då och då har jag nämligen så dålig balans att jag vinglar till när jag går, känns nästan som jag är full. Det kommer lika fort som det försvinner och kan inte se någon samband någonstans med vad det skulle kunna bero på...

...utom en sak.
AMN.
Min pappa beskriver vissa av sina symtom på samma sett vilket gör det ännu mer oroväckande...

Men jag vet inte, hur ska jag kunna veta?
Kanske inte alls beror på det jag befarar, men det kan lika gärna vara så...

1 kommentar:

  1. Hittade hit när vi sökte på ALD. I maj förra året så fick vår son diagnos på ALD och vi hade tur så i oktober så blev han transplanterad. Själv är jag bärare på genen men har inte utvecklat några symtom men kommer säkerligen att bli remitterad till en neurolog (har sonens neurolog sagt). Vi har även en dotter som inte är bärare på genen (som tur är). Det skrivs väldigt lite om denna sjukdom och när vi fick diagnosen letade vi för att se om vi kunde hitta några bloggar om denna grymma sjukdom men det fanns inte. Vi började skriva samma dag som vi fick besked om att de hade hittat en donator till Ludvig. Jag tycker det är bra att du skriver just för att dels hjälpa till att sprida information om sjukdomen och dels hjälpa andra i samma situation.
    Jag hoppas du slipper få några symptom och de flesta med den sjuka genen slipper insjukna i den, statistiskt sett.

    /Madde

    SvaraRadera