onsdag 30 mars 2011

Massa funderingar

Länge sen jag uppdaterade här... men som jag skrivit tidigare, det kommer att gå i perioder. Kan ju inte gå runt och tänka på det jämt...

Men den senaste tiden finns tyvärr sjukdomen i mina tankar, nästan varje dag. Är det inte barn jag tänker på så är det mig själv. Inbillar mig (?) att jag har sämre balans (vilket verkar gå i perioder, för det har varit bra ett tag). Vaknade upp med ryggont idag, vilket mycket väl kan vara träningsvärk... Men ändå finns tankarna där, beror det på sjukdomen?? Att få svar på den frågan är svårt.. tiden får helt enkelt utvisa...

Och så är det de här med att få barn. Även fast jag vet att det inte alls är någon omöjlighet för oss så är jag så frustrerad över att det ska vara så krångligt... "Alla" andra kan ju få barn på vanligt vis... och tänk om det inte funkar, tänk om min livmoder bara stöter ut ägget??

Jag går mot slutet mot min utbildning och näst efter att få jobb kommer att skaffa barn, jag längtar jättemycket efter barn ibland... Funderar på när vi ska ringa och ställa oss i kö (det är ju trots allt ett års väntetid) och framför allt, kommer det att funka??

Att få barn på "vanlig" väg finns inte i mina tankar längre...
Varför är inte jag som alla andra?!

3 kommentarer:

  1. Jag förstår dina tankar, de finns ständigt hos mig oxå, varför kan inte jag vara som alla andra och varför kunde inte livet få fortsätta som för två år sen. Om jag hade vetat om genen tidigare hade jag heller aldrig fått barn på "vanligt" sätt.
    I höstas var jag hos en neurolog, Ludvigs läkare hade skickat en remiss till vuxen neurologen och då testade de mig för att se om det fanns symtom. Även om man kanske inte vill veta så känns det ganska bra att de har en under uppsikt.
    Kanske du ska gå till en neurolog mest för att lugna dig själv.

    Du ska se, när skolan är slut och du har gått jobb så kommer barnfrågan också att lösa sig :-)

    Kram Madde

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Råkade ramla in här när jag surfade runt. Har inte läst din blogg men känner att jag ändå vill svara på detta inlägg. Mitt råd är att VÄNTA INTE om ni har dom här tankarna. Vet inget om din sjukdom eller era förutsättningar men jag vet ALLT om att längta efter barn och göra provrörsbefruktningar. Min man och jag har kämpat i fyra år, gjort fem hela provrörsbefruktningar samt två frysåterföringar och haft/har ett helvete. Vi har ännu inte lyckats. Vänta inte! Det är mitt råd!

    Läs gärna min blogg här:
    http://drommenomenfamilj.bloggplatsen.se/

    Kram M

    SvaraRadera
  3. Allt kommer orda sig på bästa vis! Ställ er på kö nu i sommar men ring och ta reda på de där frågorna vi prata om förut! KRAM

    SvaraRadera